Легендарните плакати за “Ролан Гарос”
Рекламните плакати във всяка сфера във Франция са национално изкуство
Една от традициите на Откритото първенство на Франция по тенис е всяка година да се поръчва създаването на рекламен постер за турнира от професионален артист. Първият е създаден през 1980 г., вторият е нарисуван с молив и изобразява гърба на Бьорн Борг, а настоящият е с акцент върху тенис топките. Миналогодишният беше посветен на появата на вечерни мачове, а абстрактната версия от 2018 г. показва как топката отскача от корта.
Художникът на рекламния плакатна “Ролан Гарос” се определя чрез специален конкурс и не е задължително той да разбира от тенис. Авторката на настоящия плакат Луиз Сартор например за първи път посещава тенис мач като зрител едва след като й възлагат работата.
До 2018 г. за създаването на плаката никога не са били наемани французи, вероятно за да бъде подчертана интернационалността на Големия шлем или да не изглежда, както някога е било на Венецианския филмов фестивал, където Бенито Мусолини отменял решенията на журито в полза на италианските филми.
Авторът на плаката от 2005 г., испанецът Хауме Пленса, обяснява значението на артистичната инициатива на “Ролан Гарос" по следния начин: “Харесва ми идеята да създам плакат не като визуално представяне на турнира, а като начин да покажа неговата душа.”
Французите са известни като цяло с богатата си култура на плакати или рекламни билбордове. Художествените плакати представят всяка година и Тур дьо Франс.
Плакатите често предизвикват скандали, но ефектът на шока и призивът към духа на времето ги превръщат в легенди на индустрията.